Volgers

zondag 28 september 2014

Ovenschotel buikvriendelijk

Hallo

Vandaag had ik een echt luxe probleem,wat eten we vandaag? Deze keer was ik op donderdag naar de weekmarkt geweest voor de nodige vitamientjes en aangezien het zo,n fantastische dag was met maar liefst 24 graden hier had ik niet heel veel fut om uitgebreid te koken.Dus de keuze viel op een ovenschotel met witte kool. Helaas vond ik op internet niet even iets lekkers wat voor mij buikvriendelijk is,alles was met aardappelpuree en gehakt en tja ik had geen vlees uit de vriezer gehaald.
Maar goed wat ik wel had was:

Halve Witte kool
halve prei
halve groene paprika
1wortel
1 ui
handvol tauge

oregano
bieslook
peper
snufje zout
rozemarijn

2 tomaten
 parmezaanse kaas
1 ei

Alle groenten gesneden en gewassen,even kort gekookt.
( 5minuten en 10 minuten laten staan met de deksel op de pan)
De ovenschotel ingesmeerd met een beetje kokosvet .
Alle ingrediƫnten door elkaar gehusseld en gekruid met boven genoemde kruiden


Dit in de schotel gedaan en het geklutste ei erdoor geroerd. Daarna de tomaat in plakjes gesneden,Parmezaanse kaas erover gestrooid en dan in een voorverwarmde oven op 200 graden in het midden 15 tot 20 minuutjes afbakken.

Het was voor herhaling vatbaar.Hoop dat jullie weer een ideetje rijker zijn en het even laten weten.
Thanks en eet  smakelijk.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je bezoek en bericht .
Zal mijn best doen om bij jou op bezoek te komen.
email. miajanssen@gmail.com